Transparencia Manlleu

Certificats digitals admesos

El certificat digital és un identificador digital que garanteix la identitat de les persones físiques i jurídiques a Internet, assegura la integritat i confidencialitat de les dades que s'envien, i permet signar correus, documents electrònics i formularis web.


És l'equivalent electrònic a un document d'identitat amb el qual es poden fer tràmits i gestions a través d'Internet amb totes les garanties jurídiques. Es poden utilitzar per tramitar en qualsevol administració: Ajuntament, Generalitat de Catalunya, Administració estatal...que disposi de seu electrònica amb la possibilitat de realitzar tràmits en línia.


Quins certificats i identificadors digitals podem utilitzar a l'Ajuntament a un clic?

 

Idcat

 

 

Certificat digital que expedeix l’Agència Catalana de Certificació, CatCert a través de les entitats de Registre. L’Ajuntament de Manlleu és una Entitat de Registre idCAT.

Un cop s’ha sol·licitat l’IdCat a la web www.idcat.cat les persones es poden adreçar a l’Ajuntament per a validar-lo i recollir-lo. 

 

idCAT mobil

L’idCAT mòbil és un identificador digital, que no requereix instal·lar cap programari ni recordar cap contrasenya, i permet realitzar tràmits i signar des de qualsevol ordinador, tauleta o mòbil.

L’idCATmòbil és un servei segur i gratuït que s’adreça a persones majors de 16 anys i que no caduca. Es basa en la utilització de contrasenyes d’un sol ús que s’envien al telèfon mòbil de l’usuari en el moment d’iniciar el tràmit i signar la sol·licitud. Es pot realitzar l'alta per Internet a: https://idcatmobil.seu.cat/ o bé es pot realitzar a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament (Pl. Fra Bernadí, 6 1r pis)

 

 

Mobile connect

L'idCAT Mobile Connect és el nou sistema d'identificació adreçat als ciutadans i basat en dispositius mòbils que
combina: el servei d’identificació públic de Catalunya (idCAT Mòbil) impulsat pel Consorci AOC i la Generalitat de Catalunya.
El mecanisme d’autenticació Mobile Connect, impulsat a nivell mundial per les operadores de telecomunicacions a través de la GSMA i que aquí ofereixen Movistar, Orange i Vodafone.
Es pot utilitzar per a fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya de forma encara més fàcil i segura.

 

Dni

 

El document físic del DNI renovat a partir del 2006 incorpora un xip amb les dades de la persona que permet acreditar i signar a Internet.

Per tal d’utilitzar-lo cal instal·lar un programa a l’ordinador i disposar d’un lector de targetes. http://www.dnielectronico.es/PortalDNIe/

 

 

Ceres

 

Identificador digital emès per la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre d’Espanya.

El trobem disponible tan per a persones físiques com jurídiques. Per aconseguir-lo s’ha de sol·licitar a la web www.cert.fnmt.es

 

 

Camerfirma

 

Identificador digital per a persones jurídiques, empreses i entitats. Podeu sol.licitar-lo  a www.camerfirma.com i validar-lo i recollir-lo a una oficina de la Cambra de Comerç: http://www.cambrabcn.org

 

 

 

Firmapro

Empresa que emet certificats digitals especialitzats tant per als professionals col.legiats, els seus col.legis i col.lectius, com per les empreses i els seus empleats i Administracions públiques. Més informació a:
www.firmaprofesional.com/index.php/cat/

 

 

 

 

Els certificats digitals tenen data de caducitat?


En general si, cal tenir en compte la vigència de cada tipus de certificat. Generalment unes setmanes abans que caduqui el certificat la persona, empresa o entitat rep un avís al seu correu electrònic per realitzar la seva renovació.

 

  • L'idCAT mòbil no té data de caducitat

 

  • El certificat idCAT té una validesa inicial de 4 anys. Passat aquest temps, i a dos mesos vista de la data de caducitat, podeu optar per la seva renovació.

          https://www.idcat.cat/idcat/ciutada/renovacio_inici.do?jsessionid=2C00A2080464261A25EF580EC625BF41

 

  • El DNI electrònic caduca al cap de 2 any i mig (30 mesos) des de la seva emissió. Per a la seva renovació cal adreçar-se presencialment a una oficina d'expedició de DNI i mitjançant un dels punts habilitats cal identificar-se amb la targeta i les empremtes dactilars.

          http://www.dnielectronico.es/PortalDNIe/PRF1_Cons02.action?pag=REF_1003&id_menu=[50]

 

  • El Ceres té una període de validesa diferent en funció de si és un certificat de persona física que és de 3 anys o bé per a empreses i entitats que és de 2 anys.

          https://www.sede.fnmt.gob.es/certificados

 

 

Quins són els principals avantatges de l’ús del certificat digital?

 

  • Evitar esperes a l’Oficina d’Atenció Ciutadana
  • Estalvi de desplaçaments: podeu fer tràmits des de casa amb les diferents administracions.
  • Fer tràmits o rebre notificacions quan vulgueu i des d’on vulgueu: a qualsevol hora del dia (7dies x 24 hores) i a qualsevol ordinador amb connexió a Internet des del qual us hàgiu instal·lat el programa que conté la signatura digital.
  • Consultar expedients, tràmits, notificacions... a qualsevol hora
  • Fer pagaments en línia amb les diferents Administracions Públiques
  • Garantir la seguretat de les comunicacions electròniques.
  • Protecció del medi ambient, atès que permet reduir enormement el volum de paper i els arxius que es fan servir en els processos tradicionals.